Tuesday, September 14, 2010

Pusca-i vecine!Ca t-oi da horinca!

Da, am fost o saptamana in Delta. Si-n saptamana din Delta am socializat cu lipovenii ei, cu porcii lipovenilor lasati liberi in balta pe perioada primavara-toamna, cu tantarii kamikadze si cu vecinii de tabara ardeleni si pitesteni. Dar, sa i luam pe rand, de la cei mai enervanti la cei mai dezirabili
1. brigada ordinarilor cu sorici, pe numele de cod BOS. O adunare de 6-7 posesori de rat si de maniere foarte proaste. Cel putin la masa. Nu tu furculita, nu tu lingura nu tu nimic. Direct cu ratul in oala cu ciorba de peste. N-am fost foarte deranjati de lipsa lor de maniere, cat mai ales de atitudinea de-a dreptul nesimtita cu care au atentat la oala NOASTRA de ciorba. Si, pentru ca ne-au perversat ciorba de peste, Generalu' l-a tumefiat pe ala micu'. Ala micu' fiind cel mai mic membru BOS, un purcel la vreo 20 de kg care si-a luat cativa adidasi peste rat si cativa in cap. Atitudinea razboinica a lu' Picioare Scurte a fost motivata in primul rand de oala cu ciorba si-n al doilea rand de insistenta cu care ne vizitau in fiecare noapte cu scopul declarat de a ne fura legumele din groapa. Ca nota informativa, groapa era depozitul/camara noastra in care am depozitat cele 200 si ceva de beri+tot ce era perisabil si comestibil. Avand dimensiunile unei feline de Bamboo(90-60-90 lungime/latime/adancime) si o temperatura de 10-15 grade a fost tot ce ne-a trebuit, in lipsa de frigider. Tre' sa ma laud si sa mentionez ca a fost sapata in proportie de 70% de subsemnatul cu o cazma de armata. Iar capacul, impletit din crengute de salcie, a fost tot opera subsemnatului, doar ca de el nu sunt foarte mandru pt ca etanseitatea lui a tins spre 0. Motiv pt care, de-a lungul celor 7 zile, am adunat in jur de 20 de broaste in ea. tot e bine ca n-am gasit vreun sarpe cazut in ea. Oricum fiind la prima incercare, eu cred ca m-am achitat onorabil de sarcina primita.
2. Bastinasii zonei: Vazand atatea documentare pe Discovery despre zone interzise civilizatiei plus cartile despre Vestul Salbatic ale lui Karl May, imi facusem o idee preconceputa despre locuitorii unei zone mai rupta de lume. Ma gandeam ca daca stricam feng-shuiul zonei voi fi atacat cu tomahawk-uri, cu sageti, fiert intr-o oala mare pe post de cina sau legat la stalpul caznelor. Ei bine, nu e cazul. Oamenii care traiesc de pe urma Deltei n-au respectul pe care-l aveau apasii lui winnetou pt preeria lor si pt modul lor de viata. Lipovenii sunt altfel, sunt neam de rusi. Lipovean era ala care ne-a zis acum 3 ani "lasati dom'le sacii de gunoi aici, ca vin si-i iau ecologistii" ,urmand sa vedem, in anul urmator, ca gunoiul a fost rasturnat in groapa facuta de noi doar pt a lua sacii de rafie in care era depozitat. Tot lipovean era si tipu' care ne-a zis "de 20 de ani fac asta(taximetrie cu barca) da' n-am vazut pana acum sa-si ia cineva gunoiul inapoi in Tulcea". Tot lipovean e si nea Gica al nostru, din Murighiol, care "stinge" doza goala de bere in garla(o stinge adica o umple si-o lasa sa cada pe fundul apei). Si tot el ne invata anul asta sa "taiati unul din copacii aia si faceti rastel de lansete si ce va mai trebuie". Tot lipovean era si "ecologistul" care i-a intrebat pe Tony si Generalu' "unde ati vazut baieti turma aia de mistreti?" urmand ca la 1 saptamana sa vina cu o brigada de baieti cu bani de la oras si sa impuste cei 30-40 de mistreti. Tot lipovean era si tipu' care voia sa-i vanda lu' Iepes o cega si-un somn pe 300.000. Din cate stiu, sturionii ajung la maturitate dupa 7 ani si din 10.000 de exemplare de puiet doar cateva ajung la varsta la care-si pot depune icrele. Tot lipoveni sunt si aia care pescuiesc cu setci si monofilamente tot timpul anului curatand apa de orice peste, mic sau mare. Si tot ei pescuiesc "la curenti" metoda care sterilizeaza populatia adulta. E saraca zona, stiu. Dar asta nu e o scuza pt ca toata Romania e la fel.
3. Tzantzarii kamikadze. Punctuali ca moartea:puteai sa-ti potrivesti ceasul dupa ora la care incepea si se termina iuresul. Dotati cu trompe haine-piercing, imuni la Authan, organizati in escadroane de 500-1.000 bucati/metru patrat, c-un fizic de racheta in miniatura, c-un spirit de sacrificiu ce rivaliza cu al samurailor si mai rezistenti decat noi la noile pastile RAID cu folie de aluminiu au reusit sa ne faca sa plecam dupa 7 zile cu minim 300 de intepaturi de caciula. Ce-i drept am si pleznit vreo 200 de tropetisti din astia fiecare, dar nu cred ca a contat pt ei. Pt abnegatia cu care ne-au intepat ocupa locul trei in topul celor mai indezirabili locuitori ai Deltei peste care am dat.
4. Vecinii ardeleni si pitesteni. Pentru ca am terminat cu grupul enervantilor, o sa amintesc si de baietii dezirabili. Cu un plus pentru vecinii ardeleni care, desi nu am impuscat niciun porc, ne-au dat totusi horinca. Trebuie spus ca am avut pt gonit animalele o cutie de pocnitori. Pocnitori pe care porcii le-au ignorat in totalitate, dar care au facut valva printre vecini crezand ca avem pusti cu alice. Din acest motiv, prima urare a vecinilor a fost "PUSCA-I VECINE CA T-OI DA HORINCA!" Simpatici si bine crescuti, amatori de horinca si spirtoase, pescari pe bune si civilizati cum e neamtzu, vecinii ardeleni au fost de nota 10. In urma lor, ca si-ntr-a noastra, n-a ramas niciun pet/doza de aluminiu/punga/plastic. A ramas doar parerea de rau ca n-am fost o noapte in vizita la ei intrucat si-au devansat plecarea cu 2 zile. Cam asta a fost Delta de anul asta, cu porcii vizitandu-ne zilnic de 5-10 ori, cu dusul facut la bidonul de 10l agatat de copac, cu ciorba de peste, cu salaul prins de Ciapi si crapul lu' Generalu', cu ala micu' din BOS calcat pe cap, cu saramura si mancarea facuta la disc, cu groapa sapata, cu suta de doze de bere ramase, cu sacul de eugenii linsat, cu cuba libre matinala pe malu' garlei, cu tantarii care treceau prin plasa cortului, cu nea Gica si nea Gicu, cu ardelenii si urletele de care ne-am speriat intr-o noapte crezand ca sunt mistreti si fiind de fapt vaci, cu "Vecine!Vecine!Te-ai scapat pe tine!" in noaptea cu urletul, cu toti si toate una peste alta, Delta e la fel de misto ca si prima oara cand am vazut-o. Doar eu sunt ceva mai pescar pt ca stiu sa arunc cum trebuie o lanseta, stiu sa fac un forfat, o bucla, sa montez o mulineta, sa pun o momeala, sa-l trag pe peste din balta si alte scheme de pescar amator.

2 comments:

1. esti dat reak . spune-le cum ai plecat cu 2 lansete si te-ai intors cu una . si nici peste nu ai prins.Peste nu se considera in Delta ce e sub 5 kile. Pestele ce l-ai prins tu mai baiatule il prindeam pe dambovita cu un batz niste guta si un ac luate de la unchiu iar pt pestisori vii mai cerseam pe balta sau ii prindeam cu punga :)