Tuesday, October 19, 2010

Jur ca te cred imbecil

Prezentul articol e despre chain-lettere si despre mesajul ascuns pe care-l contin. Ele incep cu "jur ca n-ai suflet daca nu-l dai mai departe" dar de fapt e "jur ca te cred imbecil". Probabil ca toti ati primit cel putin un chain-letter. Ce e un chain-letter? Conform wikipedia un chain-letter e un mesaj care incearca sa te convinga sa faci un numar de copii si sa-l trimiti mai departe la toata lista ta de adrese. Cum te conving? Apeleaza la coarda ta sensibila. Care poate fi una din urmatoarele:

a)Mila Daca esti o persoana usor impresionabila la suferintele celor din jur iti ataseaza 3 poze cu un copil in suferinta si iti pune si-un mesaj de genul:
"copilul din imagine sufera de o maladie rara care poate fi tratata doar intr-o clinica din uzbekistan la pretul de x mii de dolari. Motiv pt care familia micutului a facut o intelegere cu Yahoo, AOL si Youtube sa doneze pt fiecare mail 0.01 $. Jur ca nu ai suflet daca nu-l trimiti mai departe.Te costa doar 2 clickuri"
Scurta analiza pe text: Prima propozitie probabil ca are o doza mare de adevar. Iti ramane sa te intrebi "Totusi oare mai e de actualitate mesajul? Nu cumva au strans deja banii de operatie? Poate ala micul e deja operat si noi facem doar spam, pt ca aia de la Yahoo, Aol si Youtube nu mai dau acei 0.01$.Doar n-o sa-i dea pt totdeauna."
Si-acum propozitia cu Yahoo-ul AOL-ul si Youtubele.Yahoo-ul! The almighty charitable Yahoo! Acel Yahoo care-i da cuiva niste bani in schimbul uzarii serverelor pe care le are. Adica Yahoo-ul da niste bani, facand un gest caritabil, dar cu o conditie: cat mai multi utilizatori de Yahoo sa uzeze hardware-ul lor.De exemplu e ca masina de la firma: ti-o da ca sa nu te mai freci de toata prostimea din metrou si-ti da si-un bonus daca ia-i imprumuta-o si lu' ma-ta mare sa-si care strugurii/porumbul/oile/gogosarii de la camp in satul ei uitat de lume de langa Faurei.
Si-acum intra AOL-ul in scena: gigantul de internet si telecomunicatii ofera si el 0.01$ pt fiecare spam(chain-letter) care-i incarca suplimentar infrastructura. Parca-i si vad pe aia din CEO al AOL cum discuta intre ei: "Ai auzit bos$S ca sarantocii aia de la Yahoo premiaza o campanie de spam cu 0.01$ pe fiecare spam? Nu dam si noi 0.01$ pt fiecare mail pe care-l primesc aia? Ce noi suntem mai prosti?" Si revenim la exemplul nostru cu masina de firma imprumutata lu' ma-ta mare. Ma-ta mare sta intr-un sat langa Faurei. Oile/strugurii/gogosarii ii are in camp. Exista un drum asfaltat, aflat in administrarea ADP Faurei, care leaga pepenii de satul lu' ma-ta mare. Binenteles ca ADP Faurei (AOL) o sa-i plateasca lu' ma-ta mare rovigneta ca sa poata circula regulamentar pe drumul care leaga bostanaria de sat. Mi se pare logic.
Cu Youtubele nu prea am inteles care-i legatura..El nu prea are legatura nici cu serverele de mail ale Yahoo nici cu serviciile de telecomunicatii/internet ale AOL. Dar vrea si el sa participe la toata campania de premiere a spamului. Da si el 0.01$ in speranta ca gusterii care halesc campania de spam o sa faca trafic si pe serverul lor.
In exemplul nostru youtubele e un fel de pimp(a se citi matroana/peste) in satul de langa Faurei. El vede potentialul actiunii de carat pepenii din camp cu masina Yahoo-ului si pe drumul si rovigneta AOL-ului. Vede ca ma-ta mare are potential si e descurcareata. Stiind ca are potential se ofera sa-i incarce/descarce pepenii moca in schimbul promisiunii ca daca pe baba o bate vreodata gandul sa se prostitueze atunci sa se apuce de meserie in "salonul lui de masaj". Iar fanii declarati ai babei sa-i faca salonul cunoscut worldwide.

b)Naivitatea - daca esti o persoana credula/naiva. Ca sa nu zic proasta. Mesajul suna ceva in genul:
"Yahoo face curatenie pe servere si o sa inchida toate casutele de mail nefolosite. Ca sa nu ti-o inchida si pe a ta da forward la mesajul asta, pana la data de xx/xx/20xx, catre toata lista ta de adrese. Da forward sa afle toata lumea."
Adica aia de la Yahoo nu stiu sa-si dea seama care cont facut la ei e activ si care nu. Adica ei nu pot determina cand e ultima logare pe contul lor si daca de la ultima logare pana acum n-au trecut mai bine de x ani. Parca-i si vad pe aia din CEO al Yahoo cum discuta inflacarat:
"Bos$S! Serverele pe care le avem nu fac fata nr de conturi inregistrate. Se impune o curatenie!Ce e inactiv sau nefolosit de x ani trebuie sters"
"Bine si cum facem asta?"
"Am o idee: sa lansam un mesaj pe care sa si-l trimita astia activi intre ei si noi sa verificam care l-a primit si care l-a dat. Daca l-ai dat si l-ai primit iti lasam contul in pace. Altfel ti-l stergem. Le dam si o data pana la care pot sa-si trimita mesajul"
"Da' n-avem cum sa ne dam seama daca s-au logat in ultimii x ani? Ar fi mai simplu, decat sa le verificam toate mailurile"
"E imposibil de determinat ultimul login. E mai simplu sa luam mailurile din toate conturile la verificat si care indeplineste conditia e pastrat care nu e sters."
Transpusa in exemplul nostru de mai sus, decizia asta ar insemna ceva de genul:
Firma a dat 20 de masini spre folosinta angajatilor ei. Acestia au maxim 40 de bunici in satele din jurul Faureiului(fiecare avand maxim 2 babe in custodie). Cele maxim 40 de bunici au maxim 40 de locuri unde au cultivat pepeni/gogosari/castraveti. Firma va verifica activitatea celor maxim 40 de bunici pana in ultima zi in care poate fi stransa recolta. In ultima zi se va centraliza care dintre angajati a impumutat masina lu ma-sa mare ca sa-si care gogosarii. Li se va retrage facilitatea de uz a masinii acelor angajati care NU au imprumutat masina in perioada stabilita catre cele maxim 2 mamai din dotare. Isi pot pastra facilitatea acei angajati pt care unul dintre colegi a facut gestul necesar si pt babele lui.Maxim am zis...Prostie maxima.

Btw ultimul articol de genul chain-letter primit de subsemnatul are in mesaj valoarea de 32$ pt fiecare mail trimis. Asta chiar e tare. Adica de la 0.01 cat era initial acum s-a ajuns la 32. Sa inteleg ca nr celor care mai pun botul la asa ceva a scazut cu 32/0.01 de procente? Sau altfel spus nr celor care mai cred toate spamurile a scazut de 32 de ori? Sa speram. De asta a si fost scris articolul: ganditi inainte de a hali toate tampenii. Fie din presa, tv, net.
Disclaimer
1. Exemplul cu masina e pur intamplator. Nici nu sufar ca n-am de la firma sau de la tata si nici ca ma frec de toata prostimea din metrou. Vara e chiar liber metroul iar iarna scot un timp record pe traseul acasa-munca.
2. Subsemnatul a pus si el botul la mailuri de genul ala dar nu mai pune de mult timp.

3 comments:

  1. dati click pe bannerul de sus, poate va aduce Mosu' ceva frumos...

    ReplyDelete
  2. fck them. Nu dau nimic nimanui ! Apropo ba , cand imi dai banii ? :)) Ca aici nu e Yahoo si nici copii nu ai facut. Si chiar de ai facut , vinde-i cat mai poti :) Da anunt pe mess poate ti-l iau vreun cuplu de obezi de prin State sa bage hamburgheri in el :) Sau sa-l faca hamburgheri , dupa gust acuma . Sau vinde-te pe tine, i don`t care , ca am de platit subcriptia la World of Warcraft dude..

    ReplyDelete
  3. In loc sa-ti dau banii poate-ti iau bigudiurile

    ReplyDelete