Wednesday, July 20, 2011

Cu bastinasii Romaniei - reloaded

Ii mai stiti pe bastinasii din Ardeal, de anul trecut? Aia de aveau fiecare unitatea lui de masura, care era unica si total diferita de aia uzuala folosita in sistemul international. Anu' asta am avut ocazia sa-i vad pe bastinasii de mai la sud de Ardeal. P-aia olteni. Daca bastinasii ardeleni m-au impresionat cu inteligenta lor, astia olteni au rupt norma la comunicare..
Fiind obisnuit, de anii trecuti, cu bastinasii si stiind ca merg intr-o zona limitrofa Caracalului, va dati seama ca n-am avut asteptari prea mari de la ei. Au facut ei ce-au facut si au reusit sa mi naruie si asteptarile alea marunte pe care le aveam...Si, pt ca e bine sa nu vorbesc aiurea....ete si 3 interactiuni cu ei...
Eu: Buna ziua!!Drumul spre Craiova?!?indicand directia inainte pe drumul pe care eram
Bastinasu: Nu! si mi intoarce spatele...
Ce-mi zic? Hai ca omu' e prost-dispus si poate n-are chef de vorba...Las' ca intreb pe altcineva..
Eu (spre Urmatorul Bastinas Intalnit - U.B.I.) Ma scuzati, aveti idee daca asta e drumul spre Craiova?!?
UBI: Nu!
Eu: Nu ce??Nu, nu aveti idee sau nu, nu e asta drumu'?
Binenteles ca mi-a intors si asta spatele....Pana la urma ala era drumu' spre Craiova.
Al treilea bastinas cu care am interactionat - pe numele lui de scena Bastinasu the 3rd(da tfard) - m-a lasat perplex
Eu: Buna ziua, aveti un cric?
Bastinasu the 3rd: Da!
Eu: Mi-l dati si mie 5 minute?
Bastinasu the 3rd: E nou.
Eu: si? are valoare sentimentala? sau nu vreti sa-i rupeti eticheta?
Bastinasu the 3rd: Nu. Nu ti-l dau
Acum stau si ma intreb - ori au fost rau intentionati, sesizand accentul de "mitic" (cum ne alinta banatenii), ori asa sunt ei prosti facuti ghem. Inclin sa cred ca ambele variante sunt corecte.
Si ca tot veni vorba de banateni, "fruncea tarii", vreau sa salut media de promovabilitate la bac obtinuta de judetul Timis. Pentru cine o stie pe aia clasica cu "Sunteti cei mai prosti dintre romani/#%@ la olteni/Ne pisam pe toata Craiova/*&^$# Stiinta"
putem s-o adaptam si sa inlocuim "olteni" cu "banateni", Craiova cu Timisoara si Stiinta cu Politehnica...Dar n-o s-o facem. Momentan!
Morala povestii: Daca te plimbi prin Romania, stay out of bastinasi. Risti doar sa te enervezi aiurea.

4 comments:

  1. :))) Din ciclu' "Tara e frumoasa, pacat ca e locuita."

    ReplyDelete
  2. Eşti rău şi superficial.

    ReplyDelete
  3. ... motive suficiente sa fierb in iad intr-un cazan cu smoala :)))Totusi prefer sa nu ajung acolo prost facut ghem.

    ReplyDelete
  4. cred ca si-au dat seama dupa accentul tau

    ReplyDelete