Monday, January 3, 2011

Atitudinea de "ma doare-n &(*^ de restu"

Fiind prima ineptie pe anul asta, profit de ocazie sa urez "La multi ani" celor 10 cititori fideli. Ei bine da! Am si cititori fideli, altfel nu se explica ceea ce-mi spune counterul* instalat pe blog. Anume faptul ca in noaptea de revelion unii s-au plictisit asa de tare ca, la 3 dimineata, au simtit nevoia sa ma citeasca. Dac-as fi rau m-as uita si la keywordul de cautare folosit* ("o dimineata furibunda") si as baga mana-n foc ca omu' nu mi cauta mie articolul cu accidentul matinal al unghiei ci, mai degraba, dimineata furibunda cu taraturile romanesti. Asta e! Google-ul nu-ti da tot timpul ceea ce cauti.
Introducerea fiind facuta, am hotarat ca primul articol pe anul asta sa fie ceva serios si se vrea o analiza a starii de "ma doare-n (*&^ de restul lumii" pe care o vad sau o citesc peste tot. Primul exemplu l-am gasit la luca-matei
Al doilea e in commenturi. Le cititi voi si va dati seama unde.
Al treilea exemplu e de pe sosele patriei, sosele pe care fiecare opreste cand si unde vrea. Fie ca e pe banda a 2 a sau ca e fix in coltul intersectiei, aceeasi atitudine: "du-te ba-n mortii ma-tii ca am pus avariile. Ce te uiti stramb la mine?!? Asa vrea plm sa opresc! Ce daca am futut toata circulatia juma' de ora cat am treaba la banca?!?Sau ca vreau sa stau de vorba cu colegul taximetrist parcat pe banda I. Plm doar nu vrei sa opresc in spatele lui si sa ma dau jos ca sa vorbim!Nu vezi ca-i frig/cald afara?!? Marsh in plm pe alta banda!Si, daca ma superi, poate mai oprim un coleg sa facem o conferinta a taximetristilor.Sa stam toti 3 in paralel sa te vad pe unde mai treci"
Tot de pe strada e si al 4 lea exemplu. Imagine this: Incerci sa iesi de pe o straduta situata de obicei in apropierea unui semafor. Ca orice semafor care se respecta, formeaza o coada. Care se completeaza pana in dreptul stradutei. Tu ce-ti spui in gand?!? "Hai dom'le ca ma lasa si pe mine asta sa scot botu' in strada ca el oricum nu mai avanseaza decat 2 metri si se opreste." Ei bine ce crezi ca-si spune "asta" in sinea lui? "Ia uite-l si pe puletele asta, vrea sa iasa!!Stai ma in mortii tai acolo, da-te dracu de prost!Cauta alt fraier care sa te lase. Ce plm, eu sunt prostul cazematei?!?"
Exemplul nr 5? Ati ghicit: tot de pe strada! De pe strazile cu alveola de RATB. Si tot despre parcare! Atitudinea e "Parchez unde vrea plm! Cartitelor dati-va la o parte. Acum opresc eu cat mai aproape de chioscul din statie sa-mi iau tigari."
Exemplul nr 6 e de la metrou. Dimineata alearga toti ca tampitii spre munca. Pe scari rulante sau fixe mai mai sa te calce in picioare. Nu acelasi lucru se intampla si seara. Cand e la fel de aglomerat dar turma se misca cu incetinitorul. De ai impresia ca au iesit la plimbare nu se duc spre casa. Si unde crezi ca se opresc cu totii? Fix pe portiunea de peron de la baza scarii in asa fel incat sa n-ai loc sa treci. Si-si mai dau si ochii peste cap cand le zici "pardon".
Astea si multe altele se intampla frecvent peste tot. Ce e atipic Bucurestiului, fata de restul tarii, e atitudinea bucuresteanului vizavi de marlania pe care tocmai a facut-o. Daca provincialu' stie ca a facut-o si ii este jena sa te privesca in ochi, bucuresteanul nu numai ca te priveste in ochi si nu-i pasa. El te priveste ca sa ti spuna "da quae!Asta e atitudinea mea!eu am facut-o!!C-asa vrea plm!!Esti un vierme si tre' sa stii ca mi se rupe &*^* de tine." La bucuresteni nu-i de ajuns sa fie badarani. Ei trebuie sa se asigure ca toata lumea lezata de gestul lor stie cine e autorul. Un fel de "in your face" americanesc. Daca din diverse motive iti scapa badarania lor fii sigur ca te va privi si-ti va spune din priviri ce a facut. Tu TREBUIE sa stii ca lui i se rupe de tine. Intr-un fel el tine la tine, vrea sa fii informat. in urma acestei atitudini a unora ies cateodata si chestii haioase. De tipul iesirii pe care am avut-o cu Meloni in moment ce incercam sa iesim in rondul de la Dorobanti de pe straduta care face legatura cu Floreasca. Un ghertzoi, care intra pe Radu Beller nu a vrut sa ne lase sa iesim in rond. Si a mai avansat 1 metru.Dupa care s-a oprit. Exact cat sa n-avem loc sa iesim. Dupa care ne-a privit! Si ne-a spus din priviri "stati acolo viermilor!Asa vrea plm" Si ne-a privit si nevasta-sa din dreapta. Cu acelasi suras rautacios si mesajul "Stati acolo viermilor. Asa vrea (*& lu iubitu' meu". Moment in care a putut sa ne citeasca pe buze atatia morti, mame si sfinti de-ai lor perversati in diverse moduri ca am reusit intr-o juma de minut s-o facem pe aia sa se inroseasca. Iar ala n-a indraznit sa ne privesca desi nevestei i-am citit pe buze ca "astia te injura de mama". Cum ar fi fost sa completeze atitudinea de dinainte cu una de genul "Ce plm iubita?!? Uite-te cum sunt smardoi". Poate am fi continuat si noi cu atitudinea "Ce plm iubit-sa! Uite-te cum ti-l si batem!"
Ideea e ca ar trebui sa mai ponderam rautatile astea. Ca degenereaza. Nu toti sunt ca mine, sa se multumeasca sa te injure de mama! Unii sunt mai temperamentali si se dau cu parul jos la tine. Si-atunci e nasoala.

* counter o chestie de monitorizare a traficului de pe blog
** keyword cuvant sau combinatie de cuvinte folosita intr-un motor de cautare, cu ajutorul careia ti-a fost gasit blogul.
PS Limbajul colorat l-am cenzurat cat am putut pt cei cu stomacuri sensibile.

2 comments:

  1. 1. http://www.youtube.com/watch?v=mUeee5VuiwU

    2. http://www.youtube.com/watch?v=JnRjoP5D_Wk

    3. http://www.youtube.com/watch?v=TI5WcFvLSEw

    ReplyDelete
  2. ce dai ma , nu stii sa scuipi ? :) ceva de genu...

    ReplyDelete