Wednesday, March 30, 2011

Fiind copil, un hot cu buletin eram

Cum zice si titlu - sunt un hot. Am comis un furt pe care l-am premeditat vreme de 4 ani. Partea trista e ca nici acum nu-mi pare rau ca l-am savarsit, desi au trecut mai bine de 10 ani de atunci. Dar, inainte de a fi judecat moral de cei 4 cititori fideli, dati-mi voie sa va prezint circumstantele atenuante...
Vara lui '94 era perioada cand 23 de milioane de romani se culcau la 4-5 dimineata fericiti si se trezeau 2 ore mai tarziu ca sa plece la munca. Eu nu trebuia sa plec nicaieri intrucat eram in vacanta de vara. Asa ca-mi permiteam la 5 dimineata sa ies din casa si s-o iau perpedes spre Piata
Universitatii - piata unde bucurestenii si-au strigat nemultumirile sau bucuriile. Ce cautam la ora aia? Simplu - nationala de fotbal a Romaniei fie iesea din grupele turneului final invingand tara gazda, fie batea Argentina in cel mai frumos meci de fotbal care fusese vazut vreodata de romani. Asa ca, am luat-o voiniceste pe jos, din intersectia magica, spre Universitate...Si nu singur - tin minte ca erau multi oameni care mergeau in aceeasi directie si cu aceeasi bucurie in suflet. Unii pe jos altii in cate-o Dacie cocosata de pasageri. Peste tot steaguri cu sau fara stema. Undeva la intersectia cu Decebal, dintr-un bloc, iese un nene la geam si urla retoric asteptand un raspuns deja cunoscut: "Baieeeeti!Unde mergeti?" Din strada i se dau raspunsuri mai glumete - "la munca!"/"Nu stati la balcoane ca muriti de foame"/"unde crezi?" sau mai serioase "Romaaniaaa!Romaniaaa!Ole!Ole!Ole"/"La Universitate"..Asa ca tipu' a iesit jumate pe geam si ne-a zis "Stati ca vin si eu sa va iau pe toti, ca sunt cu masina"...Grupu' de gura-casca, din care faceam si eu parte, s-a oprit, ne-am numarat din ochi si ne-a bufnit rasu'. Eram pe putin 50 de persoane si in spate se mai vedeau venind. O parte si-au continuat drumu' o parte s-au oprit sa vada poate prind un loc la om in masina. In 2 minute, parolist, omu' nostru a iesit cu masina din spatele blocului. Era o...basculanta. Ne-am urcat, cu harmalaie mare, in spate si am luat-o spre Universitate. Pe drumu' cel mai lung pt ca "la meciul cu Columbia am ramas blocat la rond la Alba Iulia". Asa ca am venit dinspre Tineretului si am ramas blocati in pasaj la Universitate. Ne-am dat jos, ne-am strigat bucuria, pana s-a facut dimineata si ne-am dus acasa. Dupa aia avea sa urmeze meciul cu Suedia - un meci cat o centrare. Nu-i reprosez lu' Kenneth Anderson (cu cati de s o fi el) c-a bagat-o-n ate si ne-a trimis la penalty-uri, nici lu' Belo sau Dan Petrescu ca au dat gherla la penalty-uri, nici staff-ului tehnic care a decis sa-l bage pe Prunea-n poarta (ca sa ia si el bani) desi Stelica fusese imperial pana atunci, nici FIFA pt ca regula golului de aur nu intrase inca in vigoare, ci o sa-i reprosez lu Prunea centrarea aia blestemata. Centrarea aia pe care iesise bine toata tara, mai putin el. Mai erau 2 minute pana la Brazilia si a trebuit el s-o comita. Dac-ar fi fost in Columbia probabil c-ar fi sfarsit impuscat. Asa e vicepresedinte la Federatie. Dar sa revenim cu furtu'. In piata m-am simtit nepregatit - aproape toata lumea avea un steag. Nationala tocmai batuse Argentina lu' Maradona, Cannigia si Batistuta si eu venisem nepregatit. Nu ma scuza nici macar varsta. Aveam atunci vreo 12 ani. Asa ca mi-am jurat ca la o viitoare bucurie nationala sa am steag. Bucurie care avea sa vina 4 ani mai tarziu. La Toulose, Nationala calarea Anglia si Dan Petrescu "ii spargea geamu*" lu' Seaman (parca)...De data asta nu mai eram cu basculanta ci cu tramvaiul. Tramvai care mai avea putin si sarea de pe sine. Dar nu conta - "in caz ca sare il punem maine la loc". Si nu mai eram nepregatit - aveam si steag. Pe care-l furasem, cu cateva zile inainte de inceperea turneului final din Franta, de la Mc-ul de la Electroaparataj. Luasem suriul lu' mama de acasa, suriu cu care toca zarzavaturile pt ciorbe, si in 2 secunde steagul cobora de unde era arborat. Pana sa se sesizeze angajatii eu eram demult fugit. Mai erau cateva zile pana cand ai nostri "aveau echipa/aveau valoare". Dupa prima repriza de ieri cu Luxemburgul ma gandeam ma-ntrebam in sinea mea "daca as avea acum 15 ani, l-as mai fura?". Multumesc lu' D-zeu ca am avut ocazia sa-l fur atunci si sa nu-mi para rau nici pana acum c-am facut-o.

* a sparge geamu' cuiva e o expresie a microbistilor care se foloseste pt a exprima procedeul tehnic de a strecura mingea printre picioarele adversarului.

5 comments:

  1. steag pe care mai nou ne intindem la strand :)

    ReplyDelete
  2. adica ce vrei sa spui????...ce mai faci pe steagul ala??????:D:)))))...semnat sefa....puii mei ca nu invat odata cum pun numele aici:s

    ReplyDelete
  3. pana aseara steagu ala valora cat nationala in acele zile...Acu e bun ptr orice.. poti sa te si ... si la strand ...andre.andre

    ReplyDelete