Friday, March 4, 2011

Intercity-ul de Oradea - another true story

Cei care ma cunosc cat de cat stiu ca ziua nationala o petrec la Alba Iulia de vreo 6-7 ani incoace. Asa ca, dupa balaria trecuta, cand am vorbit despre trei-trei-five-ul RATB-ului, astazi voi vorbi despre Intercity-ul CFR-ului..Si nu oricare dintre ele ci ala de Oradea - singurul tren cu care poti veni de la Alba Iulia in mai putin de o zi.
Mai sunt trenuri cu care poti veni de la Alba dar inseamna sa faci 3 zile pe drum cu 4 trenuri diferite. Asa ca l-am ales pe asta.Nu ne-am uitat la bani cand am optat pt intercity pt simplul motiv ca traditia ne impune sa mergem "cu nashu". De fapt asa se si cheama deplasarea de 1 decembrie - "Cu nashu' la Alba"..Si anul asta abia apucam sa urcam ca-l vedem pe nas plin de zel controland biletele. Si ajunge si la noi.Pana sa intram noi in vorba cu el se trezeste un tip dubios sa ne bage in seama.Pe numele lui de scena TD. Prezint mai jos dialogul pe care l-am purtat eu (si generalu') cu tipu' dubios.
TD: - Buna ziua. Biletele dumneavoastra?!?
Eu: - Aaaaaaaa...Noi vorbim doar cu nashul despre bilete
Generalu(din culise) : Sau in fata Marii Adunari Nationale.
TD: - Astazi vorbiti cu mine despre bilete.
Eu: - Presimt ca n-o sa ne intelegem omeneste.
TD(pe un ton iritat): - Aveti sau n-aveti bilete?!?
Eu: - Ce s-o mai dam cotita?!?!N-avem. Da' ne-ntelegem noi
TD: - Nu ne-ntelegem deloc. Va tai amenda. Cati sunteti?
Eu: - Practic suntem 5!Da' teoretic putem sa fim si mai putini... unu sa zicem..(teoretic adica pe amenda)
TD: - NU! Teoretic sunteti tot cinci.
Eu(spre Generalu'): - Rar mai vezi asa corectitudine...Nemteasca as zice.
TD: - Hai ca n-avem toata ziua..Pana unde mergeti?!?
Eu: - Practic sau teoretic? Practic am merge pana la capat da' teoretic pana la prima.
TD: - Atunci va tai cinci amenzi pana la Teius.
Eu: - Pai la Teius ajungem in 10 minute maxim.
TD: - Da!Sunt doar 19 km. Amenda e 295 de mii..
Eu: - Moaaaamiculeeeee...Da' la banii astia primim si-un vagon al CFR-ului?
Generalu(din culise): - Da' o reducere de grup n-avem?
Eu: - Dincolo era mai ieftin...Da' halatu?Halatu' cat e?
tot eu: - Hai dom'le ca ne dam jos in Teius si ramanem prieteni. Nici n-ai timp sa scrii 5 amenzi pana ajungem..
TD(mustacind pe sub mustata): - Cum sa n-am timp...Scriem la 2 maini si-i face semn nashului sa scrie si el.
Apuca oamenii sa scrie 3 amenzi si Generalu' revine din culise: - Acu' dupa ce-ati scris atata cum ar fi sa zicem ca n-avem bani?!?
TD(trecand de la zambet la o moaca acra): - Nu-i nicio problema!Teiusul e nod important si are si TF. Intr-un fel sau altu' o sa platiti amenda.
Eu: - Atitudinea nemteasca n-am ce zice dar rautatea e specific balcanica.
Eu(spre Generalu') Hai ma sa-i dam banii.
Generalu: - Sunt la tine :))
Eu: - Uite dom'le 15 sute. Restu' pe care tre' sa ni-l dai e 25 de mii..Ca sa nu te chinuie prea tare matematica.
TD: - Iti da nashul banii..(cu accent rautacios pe "nashul") Eu iti dau doar amenzile
Eu: - va multumim din suflet...si va dorim o zi la fel de buna ca sufletul dumneavoastra.
Ii dam nashului banii, ne da restu', ridica din umeri a neputinta si trece mai departe. Noi am fost ultimii care am luat amenda intrucat ajunsesem deja in Teius si am coborat. Binenteles ca Generalu' nu s-a impacat cu gandul ca ratam trenu' si a zis:
"Ba, eu nu raman aici...Ce plm ma urc la loc si imi mai da amenda pana la urmatoarea...si nu-i mai dau niciun ban. Hai sa ocolim trenul si ne urcam pe partea cealalta."
Zis si facut. Nimerim pe partea cealalta in vagonul restaurant si vedem ca supracontrolu' coborase in Teius si a ramas in Teius. Dupa care s-a dat drumu' la veselie, negocieri cu nashul (pt drumul ramas), parlamentari cu un betiv pe care l-am intalnit in vagon, schimb de impresii c-un alt grup de blatisti din Brasov si altele...

No comments:

Post a Comment